poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Poradnik: Jak zamknąć konto w banku / jak skutecznie wypowiedzieć umowę?


Wpis dotyczący zamykania konta w bankach powinien się pojawić już dawno. Na blogu pojawia się wiele komentarzy i pytań: Jak zamknąć konto w banku …? Jak skutecznie wypowiedzieć umowę w banku?  Dzisiaj wreszcie odpowiem na to pytanie ;-)

Najczęstsze powody skłaniające nas do zamknięcia kont to: podwyżki opłat, lepsza oferta w innym banku lub po prostu koniec świetnej promocji i brak przekonania do danego banku.

Dlaczego warto zamknąć nieużywane konta?


Łowcy promocji doskonale wiedzą, że nie opłaca się posiadać zbyt wielu kont bankowych oraz, że lojalność w dzisiejszym świecie nie popłaca.

Niemal wszystkie promocje opisywane na łamach bloga, dostępne są wyłącznie dla nowych klientów. Czasem „okres karencji” wynosi rok, czasem kilka miesięcy, są też przypadki, w których wystarczy, że w dniu startu promocji nie możemy być klientem banku. Dlatego też nieużywane konta warto po prostu zamknąć.

Dodatkowa zaleta takiego podejścia jest taka, że w razie przeoczonych przez nas podwyżek (a o to nietrudno, gdy nie korzystamy aktywnie z danego rachunku bankowego), nie poniesiemy dodatkowych i niepotrzebnych kosztów. Trzeba pokreślić tutaj fakt, że banki w ostatnich miesiącach fundują swoim klientom prawdziwą falę podwyżek opłat.

Są to głównie opłaty za prowadzenie kart płatniczych. Można by przytoczyć choćby Alior Bank, BZ WBK, mBank, Meritum Bank, PKO BP, Deutsche Bank  czy T-Mobile Usługi Bankowe.

Tym samym banki odbijają sobie spadek przychodów z tytułu płatności kartą oraz dochodów odsetkowych (rekordowo niskie stopy procentowe).

Zasada banków jest prosta i jak pokazują wyniki finansowe banków, działa perfekcyjnie: Najpierw banki oferują swoje usługi zupełnie za darmo, przyzwyczajają klienta do siebie, a potem wprowadzają podwyżki aka dojenie klientów :-)

W Internecie można znaleźć wiele historii opowiadających o tym, jak po kilku latach na dawno zapomnianym koncie, opłaty wraz z odsetkami sięgnęły kilkuset złotych.


W jaki sposób wypowiedzieć umowę konta?


Najlepszą i najpewniejszą drogą jest wizyta w placówce banku, gdzie będziemy mogli zasięgnąć informacji na temat wszystkich formalności związanych z zamknięciem konta. Zawsze pamiętajcie o wzięciu dokumentu potwierdzającego złożenie wypowiedzenia!

Niestety często możemy mieć problem z brakiem placówki banku w naszym mieście lub po prostu możemy nie mieć czasu na taką wizytę w godzinach pracy.

Wtedy możemy skorzystać z innych dróg zamykania konta.

Umowę możemy wypowiedzieć w następujący sposób:
  • osobiście w placówce banku (metoda preferowana)
  • wysłać wypowiedzenie pocztą (wzory wypowiedzeń w dalszej części wpisu). Więcej szczegółów na temat tej drogi wypowiedzenia w dalszej części wpisu.
  • wypowiedzenie złożyć telefonicznie po autoryzacji (w większości banków ta droga jest niedostępna)
  • wysłać wypowiedzenie za pomocą systemu bankowości elektronicznej (w większości banków ta droga jest niedostępna)
  • skorzystać z pomocy nowego banku przy przeniesieniu rachunku bankowego ( niektóre banki oferują nam pomoc w załatwieniu wszystkich formalności przy zamknięciu konta w innym banku)
Uwaga: W wielu bankach dostępne metody będą ograniczone do wizyty w oddziale bądź wypowiedzenia złożonego Pocztą (listem poleconym). Dlatego też w dalszej części wpisu udostępniam tabelę zawierającą możliwości zamknięcia konta w danym banku.


Jak skutecznie wypowiedzieć umowę?


Bank może odrzucić nasz wniosek o zamknięcie konta z dwóch najczęstszych powodów:
  • Debet na koncie – np. w przypadku, gdy nie pozostawiliśmy środków na rachunku na pobranie opłaty za prowadzenie konta lub/i kartę w miesiącu, w których trwa okres wypowiedzenia
  • Problem z wzorem podpisu – Mamy tutaj dwa potencjalne problemy. Pierwszym jest brak zgodności podpisu na druku wypowiedzenia ze wzorem podpisu posiadanym przez bank. Drugi dotyczy sytuacji, która wynikła wraz z ułatwieniem sposobu zakładania konta – za pomocą przelewu weryfikacyjnego. W sytuacji, gdy nasze dane potwierdzaliśmy przelewem, bank nie posiada wzoru naszego podpisu. Tym samym nie może zweryfikować, czy wypowiedzenie zostało wysłane przez właściciela konta. Jest to nieco absurdalna sytuacja, w której łatwiej jest otworzyć konto niż je zamknąć ;-)

W takich wypadkach zazwyczaj wystarczy załączenie skanu dowodu, którego podpis będzie się zgadzał z podpisem na druku wypowiedzenia. W skrajnych wypadkach, banki mogą żądać od nas wzoru podpisu poświadczonego notarialnie!

Zawsze warto upewnić się, że konto zostało zamknięte poprawnie. Żebyśmy po kilku latach nie dowiedzieli się o długu od firmy windykacyjnej ;-) Takie historie też można znaleźć w Internecie.


Sprawdź czy możesz bezkarnie zamknąć konto


Przed złożeniem wypowiedzenia warto upewnić się, czy możemy bez żadnych kar wypowiedzieć umowę rachunku bankowego. Czasem banki zastrzegają sobie w umowach okres, przez który musimy konto utrzymać, aby nie zapłacić karty umownej.

Najczęściej jest tak w przypadku różnego rodzaju promocji (np. konta PKO BP, Inteligo czy konta BNP Paribas w promocji z tabletem).

W takich wypadkach najlepiej przeczekać okres umowny i zamknąć konto dopiero po upłynięciu w/w czasu.


Koszt zamknięcia konta


Wypowiadając umowę konta bankowego należy nie zapominać o opłatach za prowadzenie konta i karty, które mogą zostać naliczone w okresie wypowiedzenia.

Najczęściej za okres wypowiedzenia, opłaty zostaną pobrane w sposób normalny. Niektóre banki są natomiast przyjazne klientom i nie pobierają opłat w okresie wypowiedzenia (np. BNP Paribas, jak zapewniono mnie w placówce banku).

Co więcej, czasem zastrzeżenie karty debetowej spowoduje brak możliwości zwolnienia z opłaty (np. po wykonaniu transakcji na daną kwotę).

Za każdym razem należy się upewnić, czy zostaną naliczone jakieś opłaty i w jakiej wysokości. Środki na ich pokrycie powinniśmy zostawić na zamykanym rachunku bankowym.


Co z kartą debetową?


Teoretycznie kartę powinniśmy zwrócić do banku, jako że to Bank jest jej właścicielem. Jednak do tej pory nie spotkałem się z problemami związanymi z brakiem zwrotu karty do banku. Zawsze najlepiej zasięgnąć informacji w banku, co mamy zrobić z kartą. 

Najlepszym wyjściem będzie zastrzeżenie karty równolegle ze złożeniem wypowiedzenia.


A co jeśli mam kartę kredytową?


W niektórych bankach musimy posiadać ROR, by móc korzystać z karty kredytowej. Z informacji jakie znalazłem, wynika, że jest tak m.in. w Inteligo czy T-Mobile Usługi Bankowe.

Wypowiadając umowę o konto, wypowiadamy jednocześnie umowę o kartę kredytową! Dlatego przed wypowiedzeniem umowy konta warto się upewnić, że możemy wypowiedzieć wyłącznie umowę konta rozliczeniowo-oszczędnościowego (ROR).


O czym jeszcze należy pamiętać?


Przed złożeniem wypowiedzenia warto jeszcze zadbać o kilka istotnych rzeczy:
  • zaktualizowanie numeru konta u pracodawcy, w Urzędzie Skarbowym, w innych serwisach oraz poinformować inne osoby, od których otrzymujemy przelewy o aktualizacji numeru rachunku bankowego.
  • pobranie wyciągów bankowych, które mogą nam się przydać w przyszłości
  • przypilnowanie banku, czy aby na pewno konto zostało zamknięte po okresie wypowiedzenia. Osobiście miałem problem w banku BPH – moje wypowiedzenie gdzieś zaginęło. Na szczęście miałem potwierdzenie złożenia dyspozycji, więc wszystkie opłaty zostały zwrócone i konto w końcu zostało zamknięte.
  • okres wypowiedzenia liczony jest od dnia wpłynięcia druku do banku


Sposoby wypowiedzenia umowy w bankach


Poniższa tabela przedstawia sposoby wypowiedzenia umowy w poszczególnych bankach.

Uwaga: tabela będzie jeszcze aktualizowana.

Proszę o komentarze w przypadku posiadania wiedzy na temat sposobów wypowiedzenia umowy oraz w przypadku wykrycia braków / niezgodności.

Bank
Sposoby wypowiedzenia umowy
Wzór wypowiedzenia
Uwagi
Alior Bank
W oddziale, listownie

Uwaga: wiele osób skarży się na problemy podczas zamykania konta drogą korespondencyjną
Bank BPH
W oddziale, listownie


BGŻ
W oddziale, listownie


BGŻOptima
Online: Zakładka Osobiste -> Poczta BGŻOptima

Bank Millennium
W oddziale, listownie , online: Zakładka Konta -> Zamykanie konta


Bank Pocztowy
W placówce, listownie


Bank Smart
Telefonicznie, e-mail, listownie


BIZ Bank
W oddziale, listownie


BOŚ
W oddziale, listownie


BPS
W oddziale, listownie


BZ WBK
W oddziale

Opłata 8 zł za przelew pozostałych środków
Citibank (Bank Handlowy)
W oddziale, listownie, telefonicznie, online

Bank może zweryfikować wypowiedzenie złożone listownie
Credit Agricole
W oddziale, listownie


Deutsche Bank
W oddziale, listownie


Eurobank
W oddziale, listownie,
online

Wejdź w zakładkę "Konto" -> "Szczegóły konta" -> "Zamknij konta". Pracownicy mogą dzwonić w celu potwierdzenia dyspozycji. 
Getin Bank
W oddziale, listownie
Pracownicy dzwonią tuż przed zakończeniem okresu wypowiedzenia w celu potwierdzenia chęci wypowiedzenia konta
Getin Online
W oddziale, listownie
Pracownicy dzwonią tuż przed zakończeniem okresu wypowiedzenia w celu potwierdzenia chęci wypowiedzenia konta
Idea Bank
W oddziale, listownie


ING
W oddziale, listownie

Wymagane potwierdzenie notarialne
Inteligo
W oddziale, listownie, z podpisem kwalifikowanym
Opłata w przypadku zamknięcia w ciągu 90 dni od otwarcia
mBank
Online, oddziale, listownie
W przypadku wypowiedzenia złożonego online, pracownik potwierdza telefonicznie
Meritum Bank
W oddziale, listownie
Formularz wypowiedzenia umowy w Meritum Bank

neoBank
W oddziale, listownie

Orange Finanse
W BOK, listownie, online

Pekao S.A.
W oddziale, listownie

Wymagane potwierdzenie notarialne
PKO BP
W oddziale, listownie
Opłata w przypadku zamknięcia w ciągu 90 dni od otwarcia
Plus Bank
W oddziale, listownie

W okresie wypowiedzenia Bank pobiera opłaty i prowizje za prowadzenie rachunku określone w Taryfie.
Raiffeisen Polbank
W oddziale, listownie, telefonicznie

Toyota Bank
Listownie


T-Mobile Usługi Bankowe
Telefonicznie, Wirtualny Oddział, Bankowość Internetowa, w Oddziale, sklepie T-Mobile, Korespondencyjnie


BGŻ BNP Paribas
W oddziale, listownie (jeśli bank posiada wzór podpisu), poprzez bankowość elektroniczną
















































Uniwersalny wzór wypowiedzenia konta bankowego


Przy wypełnianiu druku wypowiedzenia należy pamiętać o zachowaniu umownego okresu wypowiedzenia. Najczęściej wynosi on 30 dni.

106 komentarze :

Anonimowy pisze...

Właśnie wypowiedziałem kartę w citibank za pomocą formularza kontaktowego po zalogowaniu się do citybank online.
(Promocja z telefonem)

Anonimowy pisze...

W ING wyłącznie w oddziale lub korespondencyjnie (wymogiem jest notarialnie potwierdzone wypowiedzenie).

Anonimowy pisze...

W mBanku można przez bankowość elektroniczną, wtedy jeszcze dzwonią i potwierdzają to - uwaga zamknie to całkowicie wszystkie produkty.

Anonimowy pisze...

Toyota Bank - wypowiedziałem listownie, nie kontaktowali się ze mną, więc nie trzeba było zwracać tokenu. Po ponad 30 dniach nie można było się zalogować.
W mbanku przez bankowość elektroniczną, wybrałem natychmiastowe, po kilku dniach zadzwonili (proponowali zachowanie konto), a możliwość logowania zniknęło po ok. miesiącu.
bnp - poszedłem do siedziby, trwało to max 10 minut. Najpierw wzór podpisu, a później wniosek o zamknięcie. Ku mojemu zdziwieniu już następnego dnia karta była zastrzeżona i nie mogłem zrobić zakupów, chociaż okres wypowiedzenia to 30 dni.

Darek M. pisze...

Czy macie jakieś problemy z dostępem do wzorów wypowiedzeń?

Pierwszy raz używam dysku Google, więc mogłem coś źle ustawić.

Anonimowy pisze...

Apropo t-mobile
"wypowiedzenie można złożyć w dowolnym momencie trwania umowy, poprzez Wirtualny Oddział w panelu video/audio i Infolinię pod numerem 19506, bądź korespondencyjnie na adres Banku lub wysyłając ze swojej bankowości internetowej wiadomość z taką informacją, podając numer rachunku, na który środki mają zostać przelane po zamknięciu konta. Można również skorzystać z placówki T-Mobile Usługi Bankowe lub w Sklepie T-Mobile."

Marcin pisze...

Najlepiej to w oddziale w Banku. Jak likwidowałem poprzez system musiałem wydrukować wypowiedzenie rachunku i wysyłać go pocztą ( koszty wysiłki i czekanie w kolejce)

Anonimowy pisze...

W inteligo jest też opcja z podpisem elektronicznym kwalifikowanym jeśli ktoś ma.
http://inteligo.pl/aktualnosci/komunikaty/podpis-kwalifikowany-dla-dokumentow-wysylanych-w-formie-elektronicznej/
Ciekawe jak jest w innych bankach. Teoretycznie każdy powinien przyjąć taki dokument bo podpis kwalifikowany jest zrównany prawnie z własnoręcznym.
Ciekawe też czy faksem się da jeśli ktoś ma jeszcze taką maszynę albo konto VOIP z funkcją wysyłania faksów. W wielu urzędach przyjmują faksy jak pismo złożone osobiście z własnoręcznym podpisem.

Anonimowy pisze...

Meritum, założone jako wymóg do jakiejś tam lokaty, po jej zrolowaniu i przelaniu srodków stało puste. Zamykałem w zeszłym roku na długo przed informacjami o opłatach itd. Zalogowałem się, nie znalazłem opcji zamykania. Zadzwoniłem "proszę mi wskazać gdzie kliknąć żeby zamknąć", odp. że nie ma takiej opcji. To proszę w moim imieniu zamknąć, odp. że nie da się. A jak się da? Odp. że tylko listownie lub osobiście. Wizyta w oddziale, wypełnienie podsuniętego formularza i zapewnienie że w ciągu 30stu dni... będą rozpatrywać czy zamknąć :-D

Getin bank, założone jako wymóg w promocji dla tankujących paliwo z której w końcu zrezygnowałem z powodu co raz niższego zwrotu a nieużywane stać nie mogło bo by naliczali opłatę, zamknięte prawie rok temu. Problemy z zamknięciem podobnie jak w meritum. Podczas wizyty bankster wypytywał po co zamykam, to przecież takie wspaniałe konto! Pozostało ponad 40zł które wypłacił gotówką co do grosza bo gdy chciałem przelew do innego banku to powiedział że od tego przelewu weźmie prowizje... Mimo że obok stała niszczarka z odpowiednią funkcją to kartę pociął nożyczkami jak dziecko, a ile miał przy tym radochy jak nożyczki zakleszczały się na plastyku. Po zamknięciu jeszcze dostałem należny zwrot za paliwo którego nie mogłem wypłacić mimo że rachunek nadal istnieje. Później założyłem następne, tym razem w getin online dla promo z karta zakupową. Pewnego dnia nie mogłem się zalogować (na nowe) więc z ciekawości sprawdziłem login/hasło do starego - i przeszło. Okazało się że w środku oprócz rachunku do karty zakupowej jest jeszcze oszczędnościowe, skarbonkowe i ror ze zlikwidowanego. Zamiast usunąć bezczelnie wsadzili jedną usługę do drugiej, ostatniego zwrotu za paliwo oczywiście brak. Całość próbowałem wyjaśnić telefonicznie, kazali pisać. Próbowałem pisemnie, w odpowiedzi bełkot, nie na temat.

Jak widać zamykanie konta to nie taka prosta sprawa.

Anonimowy pisze...

@Darek
Oba wzory otwierają się w przeglądarce jak i pobierają prawidłowo, jako dokumenty, bez krzaków, doc nie gubi formatowania.

Anonimowy pisze...

W pko udało mi się zamknąć 4 konta wysyłając 4 wypowiedzenia zwykłym listem :D Jako potwierdzenie brak kolejnych wyciągów z konta ;)

Anonimowy pisze...

Potwierdzić zamknięcie można też poprzez wysłanie przelewu, np. kilka groszy na zamykany rachunek.

Kasia Stania pisze...

Tabelka zapowiada się bardzo ciekawie. Mam nadzieję, że dotrzymasz słowa i z czasem uzupełnisz ją w całości - zapowiada się znakomite kompendium wiedzy na temat zamykania kont. Super! Na pewno zostawię sobie link do Twojego artykułu w zakładkach! Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Chciałbym zapytać o BPH oraz BNP Paribas. Czy jest konieczne złożenie wzoru podpisu/jakakolwiek wizyta w placówce aby zamknąć konto założone online ? Czy wystarczy wysłać list + skan dowodu ? Nigdy nie byłem w oddziale.

Anonimowy pisze...

A co w sytuacji, gdy mamy Ror z kartą płatniczą, na której musimy np. zrealizować płatności za 300 zł miesięcznie aby karta była za darmo? jeśli przy wypowiedzeniu konta oddamy kartę, to będziemy musieli zapłacić za kartę, bo nie zrealizujemy transakcji na wymaganą kwotę. czy mam rację?

jak banki liczą okres wypowiedzenia umowy rachunku?

Darek M. pisze...

To juz zależy od banku. Jedne banki nie liczą opłat w okresie wypowiedzenia, inne już tak.

Anonimowy pisze...

Witam rozwiązywanie umowy w Meritum Banku na standardowym formularzu nie wystarcza w odniesieniu do wszystkich usług świadczonych przez bank. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że skorzystałem z formularza i po miesiącu rachunki zamknięto ale dalej mam dostęp do bankowości internetowej. Dziś wysyłam oddzielne pismo o zamknięcie korzystania z elektronicznych kanałów dostępu (par 9 pkt 9 z umowy) i wypowiedzenie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Radzę więc do formularza dołączyć odpowiednie pisemko

Anonimowy pisze...

Jak się napisze, że wypowiadamy umowę ramową to dostęp online też powinni zamnkąć chyba?!

Anonimowy pisze...

W Millennium online.

Traxter pisze...

Zamknięcie konta w VW Bank
Szanowny Panie,
z przykrością odczytaliśmy Pana informację na temat rozwiązania umowy o prowadzenie rachunku. Uprzejmie informujemy, że w przypadku braku zmiany decyzji, w celu zamknięcia konta, należy wysłać pisemną dyspozycję wraz z tokenem na adres banku:
Volkswagen Bank direct
Rondo ONZ 1
00-124 Warszawa
Pismo może być sporządzone odręcznie i powinno zawierać dane dotyczące zamykanego konta oraz Pana podpis. Także nr rachunku, na który Bank ma przekazać zgromadzone środki. Jednocześnie informujemy, że okres wypowiedzenia wynosi 30 dni. Ponadto informujemy, że dyspozycję zamknięcia rachunku można przesłać w wiadomości zwrotnej, a następnie odesłać do Banku tylko token.

Uprzejmie proszę o przesłanie dokumentu, z Pana odręcznym podpisem, drogą pocztową na adres korespondencyjny banku Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, albo o wysłanie dyspozycji zamknięcia rachunku przez pocztę wewnętrzną po zalogowaniu się urządzeniem token do portalu transakcyjnego.

Uprzejmie informujemy, iż potwierdzenie zamknięcia rachunku wysyłane jest na adres do korespondencji na koniec miesiąca, w którym konto zostanie zlikwidowane. Prosimy o oczekiwanie na dokument. Ewentualnie w celu weryfikacji sytuacji prosimy o kontakt telefoniczny z infolinią Banku.

Anonimowy pisze...

Jak wysłać. Mogę np. wypowiedzenia 3 osób jednym listem i czy warto poleconym (myślę, że nie bo kancelaria banku i tak wyrzuci kopertę zanim wypowiedzenie trafi do pracownika)? Można zanieść 3 wypowiedzenia z kopią dowodu do oddziału, czy każda z osób musi być osobiście.

Anonimowy pisze...

Mam pytanie wypowiedziałem umowę w Mbanku 31-03-15 z 30 dniowym wypowiedzeniem. Moje pytanie jest takie czy w kwietniu muszę kartą zrobić ruch min 300 zł, czy już nie muszę jak jestem w okresie wypowiedzenia umowy. Z banku nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi.

Darek M. pisze...

Co do wypowiedzenia, to nigdy nie spotkałem się z przyniesieniem przez kogoś innego wypowiedzenia. Ciężko mi powiedzieć, co zrobi bank w tej sytuacji.

Wysłanie Pocztą (np. z potwierdzeniem odbioru przez SMS) to najlepsza opcja.

Pytanie o mBank: czy karta została zastrzeżona czy nie?

Anonimowy pisze...

Wysłanie pocztą to najlepsza opcja? Patrząc np. na druk Reiffeisen to jest w II części potwierdzenie danych przez pracownika. przy wysyłce pocztą to niemożliwe, ale chyba inaczej się nie da. Brakuje możliwości bezproblemowego zamknięcia i wydaje się, że jest to złośliwość banków. Przelew na kilka tysięcy można zrobić z aplikacji internetowej, mobilnej, ale już zamknięcie nie jest wiarygodne?

Anonimowy pisze...

Gdzieś czytałem, że w Raiffeisen można wypowiedzieć umowę telefonicznie. Próbował ktoś?

dzastina55 pisze...

A co z wypowiedzeniem konta ze skutkiem natychmiastowym, w związku ze zmianą regulaminu oraz tabeli opłat i prowizji (chodzi mi konkretnie o konta Meritum Bank i T-mobile). W jaki sposób zamknąć te konta ze skutkiem natychmiastowym, korzystając z prawa do rezygnacji w związku ze zmianą warunków?

Darek M. pisze...

Tak samo, jak byśmy to robili normalnie, ale lepiej nie drogą korespondencyjną.

Czyli najlepiej telefonicznie, przez Wirtualny Oddział, w sklepie T-Mobile.

Anonimowy pisze...

Raiffeisen Polbank - wg informacji z infolinii konto można zamknąć telefonicznie pod numerem 800 222 822 pon-pt w godz 9-18

Anonimowy pisze...

A jak wypowiedzieć w banku dane osobowe, tak żeby po nas nie został ślad? Michał masz jakieś pomysły?

aaal pisze...

Czy jeśli złożę wypowiedzenie w Alior Bank np 1 lipca to zmieszczę się w lipcu z tym 30 dniowym okresem wypowiedzenia i konto zamknie się 31 lipca?

Anonimowy pisze...

W Raiffeisen nie da się zamknąć telefonicznie... próbowałem.

Darek M. pisze...

Czyżby podobnie jak Meritum Bank :/ Jak była promocja z premią to sprytnie się wycofali z zamknięcia konta online.

Jeżeli w Alior jest zapisany 30 dniowy okres wypowiedzenia to tak.

Anonimowy pisze...

Getin Online można zamknąć w oddziale stacjonarnego Getin Banku. Sprawdziłem osobiście.

Darek M. pisze...

Dzięki, zaktualizowane.

Anonimowy pisze...

Mam takie pytanie - jeżeli złoże w banku wypowiedzenie rachunku i karty debetowej, to bank ma 30 dni od wpłynięcia prawidłowego wniosku, a w jaki sposób mam się później dowiedzieć z jaką datą ten wniosek się uprawomocni? Mam rozumieć, że dopiero po tych 30 dniach moje konto zostanie zlikwidowane czy może to nastąpić wcześniej? W jaki sposób bank mnie o tym powiadamia (czy to ja muszę później pytać w placówce banku)? Dostaję jakiś kwit, że byłem zlikwidować konto? Jak to wygląda w praktyce?

Darek M. pisze...

Okres wypowiedzenia (np. 30 dni) liczony jest od dnia wpłynięcia / zarejestrowania pisma w banku.

W placówce zawsze dostaniesz potwierdzenia złożenia odpowiedniej dyspozycji.

Anonimowy pisze...

A wiesz może jak to bywa z samą kartą debetową? To znaczy idę rozwiązać umowę, której okres wypowiedzenia wynosi 30 dni (od złożenia prawidłowego wniosku) i jeżeli mam kartę zwrócić, to w momencie składania wniosku czy po owych 30 dniach? Rzecz w tym, że do tej pory nie płaciłem za użytkowanie karty nic (chodzi o stałe opłaty), a od czerwca będę musiał zapłacić kartą miesięcznie co najmniej 200 zł, w przeciwnym razie bank pobiera 6 złotych. I teraz gdybym kartę zostawiał bankowi w maju br. (kiedy to zamierzam złożyć wniosek) to okres wypowiedzenia przypadnie w czerwcu (w dodatku przed jego końcem) no ale jak mam zapłacić kartą co najmniej 200 zł skoro karta jest w posiadaniu banku? Spotkałeś się z tego rodzaju sytuacją?

Anonimowy pisze...

Kartę możesz zamknąć i nie będziesz za nią płacił.

Anonimowy pisze...

@up up kartę zastrzegasz telefonicznie całodobowo podając powód dowolny jaki przyjmą i od momentu zastrzeżenia nie płacisz za nią

Anonimowy pisze...

A czy wypowiadał już ktoś kartę kredytową w Citibank? Jak to najlepiej i najskuteczniej zrobić?

Anonimowy pisze...

Ja zlikwidowałem konto w T-mobile banku po wprowadzeniu opłaty za posiadanie karty. Za pośrednictwem infolinii. Droga przez mękę. Tysiąc pytań, najpierw weryfikacja czy ja to ja, a potem czy na pewno chce zamnkąć, czy zapoznałem się z ofertą itp itd. Potem jeszcze pytania o kartę i kolejne pytania o to czy na pewno chcę zamnkąć konto. Brak jest potwierdzenia zamknięcia konta w postaci papierowej bądź elektronicznej. Potwierdzenie zamknięcia można uzyskać po 30 dniach od mojego telefonu.
Co ciekawe. Byłem zamnkąć to konto w sklepie T-Mobile. Jako że była to sobota i nie było tzw. "bankowców", obsłużyła mnie Pani sprzedajaca telefony. Potwierdziła że może mi zamknąć konto lub je otworzyć gdybym byl zainteresowany inna ofertą. Jak się okazało po wpisaniu moich danych w komputerek okazało się że nie mam w T-Mobile konta bankowego;)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Wczoraj wysłałem 1 grosz z getina na zamknięty 2 lata temu rachunek w meritum. W odpowiedzi przyszedł 1 gorsz tytułem "rachunek (numer 26cyfrowy) jest". Co to oznacza? Że rachunek jest czyli istnieje czy jest zamknięty bo brakło miejsca w tytule przelewu.

Darek M. pisze...

Stawiam na " jest ... zamknięty".

Po prostu ucięło część tytułu.

Anonimowy pisze...

Witam. Na szybkości zalozylam konto (podpisalam umowe) w credit agricole, jednak po przemysleniach stwierdzilam, ze to byl blad. Konto jest bezpłatne mieli promocje do 7go i mi trochę namieszalo to w glowie. Wracajac do meritum sprawy. Chce zrezygnowac z umowy i w ciagu tygodnia ja wypowiedziec. Pytania sa nastepujace:
Czy wypowiedzenie umowy wygląda tak samo , pomimo tego, ze nie dostałam jeszcze karty i nie zostala jeszcze aktywowana??
Czy moga naliczyc mu jakas kare, nawet gdy opłata za prowadzenie konta jest równa zero. Z góry dzięki za odpowiedź.

Darek M. pisze...

Tzn. chcesz odstąpić od umowy podpisanej zdalnie jak dobrze rozumiem?

Anonimowy pisze...

jak jest z plus bankiem

Anonimowy pisze...

Umowe podpisalam w oddziale. Akurat bylam w innej sprawie i dalam sie podejsc troche. Noi na szybko podpisalam.

Darek M. pisze...

No to słabo zrobiłaś, bo mogłaś w promocji 1000 zł założyć (chyba, że tak założyłaś miesiąc wcześniej).

W takim wypadku idź do oddziału najlepiej złożyć wypowiedzenie.

Co do Plus Banku to przyjrzę się tematowi i uzupełnię wpis.

Anonimowy pisze...

A moga mi jakas kare nalozyc?

Darek M. pisze...

Nie, co najwyżej zapłacisz opłatę za prowadzenie konta / karty jeżeli taka występuje w Twoim koncie.

Anonimowy pisze...

Dziękuję za informację. Wszystkiego dobrego. Pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Ile wynosi okres wypowiedzenia w ING? Czy podczas rozwiązywania umowy w placówce również niezbędne jest potwierdzenie notarialne?

Anonimowy pisze...

czy konto Inteligo można zamknąć w placówce PKO BP?

Darek M. pisze...

W jednym miejscu można przeczytać, że taka możliwość instnieje, w innym, że niestety nie. Brak na razie potwierdzonej informacji na ten temat.

Anonimowy pisze...

Ni zrobisz tego w oddziale pkobp. Trzeba to zlecić korespondencyjnie, najlepiej w serwisie

x666 pisze...

Zadałem pytanie online w Inteligo i otrzymałem odpowiedź, że odddziały PKOBP przyjmuja jedynie korespoondencję bez sprawdzania treści. Niemniej takie wypowiedzenie powinno trafić do Inteligo.
W serwisie internetowym Inteligo w zakładce rachunki po prawej stronie od rachunku są m.in szczegóły, historia, jest tez zamknij rachunek. Nie próbowałem bo czekam na premię, może ktoś już zamykał w ren sposób?
Jeżeli da sie zamknąć to w tabelce trzeba dopisać przy inteligo, że można zamknąć online.

Darek M. pisze...

Ok, czekamy na wypłaty premii i informacje, czy komuś się udało zamknąć w ten sposób.

Anonimowy pisze...

W inteligo wyskakuje:
Nie można zamknąć rachunku głównego w serwisie WWW

Anonimowy pisze...

Hejka, na stronie maja formularz zamkniecia konta, trzeba wyslac poczta, potem oddzwania konsultant i namawia zeby jednak pozostac klientem banku. Zamykalam w poprzedniej edycji

Anonimowy pisze...

W Credit Agricole najpierw pani w oddziale powiedziała, że nie ma możliwości wydania potwierdzenia zamknięcia konta. Kiedy wyraziłem zdziwienie i zacząłem mocniej drążyć temat zniecierpliwiona Pani powiedziała że może wydać, ale kosztuje to 50zł. Kiedy się oburzyłem, zadzwoniła do innej pani (jak się okazało w tym samym pomieszczeniu :)) i powiedziała że mogę otrzymać bezpłatnie, ale muszę się zgłosić na infolinię. Na infolinii konsultant poinformował mnie, że koszt to 20zł i że nie mogę tego załatwi przez infolinie tylko w oddziale. Ciekawe przy próbie uzyskania potwierdzenia zamknięcia konta przedstawicielka Credit Agricole najpierw przedstawiła 3 różne informacje (zmieniając zdanie co chwilę), a potem zbywając na infolinię. Po czym konsultant przedstawił 4 wersje. To jakaś masakra. Nie wiem czy ty polityka Credit Agricole czy brak wiedzy ich przedstawicieli. Recz miała miejsce kilka dni temu w ich Gliwickim oddziale na Zwycięstwa 49. Byłem ich klientem przez wiele lat i krótko mówiąc odradzam ten bank. A zrezygnowałem z konta, głównie dla tego, że co roku podnosili opłaty za prowadzenie konta.

Bredzisław Pospolity pisze...

Jak zamknąć online konto w mBanku? Wysłać zeskanowane wypowiedzenie na ogólny email banku, czy można przez serwis mBank(niestety nie znalazłem takiej opcji)?

Darek M. pisze...

Można online. Po zalogowaniu wchodzisz w Pasaż -> Market -> Usługi -> Wypowiedzenie umowy

x666 pisze...

Przed chwilą złożyłem online w Eurobanku wniosek o zamknięcie konta:
Konta osobiste-szczegóły konta-zamknij konto
W ciągu 3 dni ma pracownik zadzwonić i potwierdzić dyspozycję, więc chyba można w tabelce uzupełnić w Eurobanku opcję zamknięcia online.

Darek M. pisze...

Super wiadomość!

x666 pisze...

Dzisiaj miałem telefon z eurobanku po wypowiedzeniu umowy z serwisu internetowego. Pani zapytała o potwierdzenie dyspozycji i dobrowolną rozmowę. Miałem dobry humor więc rozmowa trwała ponad 5 minut, Pani próbowała mnie namówić na pozostanie, ale zaproponowała jedynie 12 miesięcy zwolnienia z opłat.

Anonimowy pisze...

W BOŚ powiedzieli mi, że tylko w odziale banku złożę wypowiedzenie, jeżeli nie składałem karty wzoru podpisu. Tak czy siak wysyłam wypowiedzenie listem. Dam znać, czy się udało.

Zgubiłem PIN i teraz bez wizyty w oddziale nie mogę nic zrobić. Beznadziejny bank.

Anonimowy pisze...

Miałem Konto w Meritum i około 1,5 miesiąca temu wypowiedziałem je. Przenieśli konto do Aliora (alior połączył się z Meritum a mnie na infolinii powiedzieli że nie ma dyspozycji w systemie byc może z powodu łączenia się banków. Aby wypełnic dyspozycję zamknięcia konta musiałem przyjść do banku a i tak bezskutecznie. Wyjątkowo g.....y bank. przysłali mi że mam płacić za prowadzenie konta 9 zł i za kartę której nie mam 8zł
Proszę uważać z Aliorem!!!!

Anonimowy pisze...

Ale gdybyś zrobił to w momencie łączenia banku to wystarczyło napisać wiadomość z systemu bankowości, że nie zgadzasz się na zmianę tabeli opłat. Moje konto zamknięte bezproblemowo :)

Anonimowy pisze...

Przy zamykaniu konta w PKO nie dostałam żadnego potwierdzenia. Czy mogę sama w jakiś sposób upewnić się czy konto zostało zamknięte ?

Darek M. pisze...

Może telefon do banku lub słynny przelew na grosz czy złotówkę. Jak konto zostanie zamknięte to przelew wróci z błędem.

imqerator pisze...

Pracuje w Millennium, konto mozna zamknac w oddziale, poprzez zalogowanie sie do millenetu w opcjach kont jest zlozenie wniosku o zamkniecie (trzeba podac numer konta w innym banku, gdzie maja zostac przelane ewentualnie pozostajace na koncie w dniu zamkniecia srodki) oraz listem poleconym. Telefonicznie nie ma takiej mozliwosci. Okres wypowiedzenia wynosi miesiac.

x666 pisze...

Mogę prosić o wskazanie jak zamknąć konto online w Orange Finanse. Zamykałem online w mBanku, ale w Orange nie mogę znaleźć.

Darek M. pisze...

Strzelam, że podobnie jak w mBank, czyli w jednej z zakładek jest dyspozycja zamknięcia konta.

Anonimowy pisze...

Może ktoś zamykał konto w toyota? chodzi mi o to czy trzeba zwracać token?

Darek M. pisze...

Nie trzeba oddawać tokena. Wystarczy wysłać wypowiedzenie i czekać.

Anna pisze...

W oddziale PKO BP zamykanie konta bezproblemowe. Nie ma żadnej opłaty w przypadku zamknięcia w ciągu 90 dni od otwarcia. 30-dniowy okres wypowiedzenia w czasie którego można płacić kartą aby nie naliczyli opłaty 6,90zł.

Darek M. pisze...

Okres ten został wycofany kilka miesięcy temu. Wcześniej była taka opłata w regulaminie.

Unknown pisze...

Mojemu mężowi któryś raz z rzędu za utrzymanie konta liczb 17.90 zł.

Będziemy wypowiadać umowę korespondencyjnie. A karty to można uszkodzić i dołączyc do wypowiedzenia? Czy lepiej osobiście?

Darek M. pisze...

To już zależy od banku. O który to chodzi?

Anonimowy pisze...

ING - co to znaczy potwierdzenie notarialne?
Czeka mnie wizyta u notariusza?????? To chyba niemożliwe, więc proszę o wyjaśnienie, cóż to oznacza?
Dziękuję!

imqerator pisze...

Do Millennium proszę dopisać opcję telefonicznego zamknięcia konto. Od listopada już mamy taką możliwość :)

Anonimowy pisze...

Zamykał ktoś konto w SKOK-u?
A może taka tabelka o SKOK-ach.

Darek M. pisze...

Skoków jest za dużo i są za małe, żeby je dodawać do listy. Jak masz jakiś obok siebie, to najlepiej osobiście zamknąć konto. Ewentualnie listem poleconym

x666 pisze...

W serwisie Getin Banku jest zakładka wnioski, a tam Zamknij rachunek bankowy. To nowość, czy ktoś już korzystał? Ja pewnie dopiero po zakończeniu roku, bo konto na 4% warto trzymać.

Anonimowy pisze...

hej Darek
czy wciaz jest aktualna Opłata w przypadku zamknięcia w ciągu 90 dni od otwarcia dla PKO Inteligo i konta za zero? przegladalem wstepnie TOIP ale nie moge tego znalezc...

Darek M. pisze...

Nie, już nie ma tej opłaty :)

Anonimowy pisze...

czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć w jaki sposób online mogę zamknąć konto w mbank?

Darek M. pisze...

Trzeba się zalogować, wejść w Pasaż -> Market -> Usługi. Tam jest kafel "Wypowiedzenie umowy"

Anonimowy pisze...

dzięki Darek

fredzio pisze...

Opłata za likwidację rachunku. Opiszę swój przypadek.

Posiadałem PKO KONTO ZA ZERO. Opłaty na koncie to: za kartę 0zł po wykonaniu transakcji na 300zl lub 6,90zł w przeciwnym wypadku oraz prowadzenie konta za 0zł (jeśli posiadamy kartę debetową).

Złożyłem wypowiedzenie w placówce banku dnia 24.06.2016r. Do dnia wypowiedzenia miałem zrobiony obrót kartą ponad 300zł za czerwiec. Na koncie jednak zostawiłem sobie 6,90zł, a saldo miało być zwrócone na inny mój rachunek. Po miesiącu otrzymałem przelew z treścią Likwidacja rachunku i kwotę 0,91zł. Dlaczego bank zabrał sobie akurat 5,99zł i z jakiego tytułu to dla mnie zagadka. Można coś z tym zrobić?

x666 pisze...

Getin Bank zamknięty online: zakładka wnioski, a tam Zamknij rachunek bankowy.
W Orange finanse w końcu pojawiła się zakładka identyczna jak w mBanku. Oferta dla Ciebie-Oferta bankowa-usługi i tam jest okienko zamknięcie konta.
Konto w Getin już zamknięte, w OF złożony wniosek (trzeba tylko zobaczyć czy nie ma fajnych okazji, na jednym koncie miałem 40 zł za jedną płatność kartą NFC na dowolną kwotę).

villemo09 pisze...

BOŚ Bank - złożyłam tam 30.08.2016 wypowiedzenie: ROR, KO i karty, ale nie dostałam żadnej kopii dla mnie, żadnego dokumentu potwierdzającego złożenie przeze mnie takiej dyspozycji. Czy bank ma obowiązek wydać mi taką kopię ?

Darek M. pisze...

Jasne, że powinnaś dostać potwierdzenie.

Nemesis pisze...

Jak SKUTECZNIE zamykac konta w bankach? Mam juz doswiadczenie we wspolpracy z niektorymi bankami i widze, ze mimo iz konto bankowe jest zamykane, to dostep do swojego konta internetowego nie jest blokowany.
Tak jest m.in w PKO i BGZ BNP Pariba. Normalnie moge sie logowac, tyle ze nie mam rachunkow. NIe chce zeby byla sytuacja, gdzie bede za 3 lata chcial skorzystac z jakies promocji, a potraktuja mnie jako starego klienta, tyle ze bez rachunku.

BNP BGZ Pariba za to przebil wszystkich. Twierdza, ze musze osobno wypowiedziec karte MIMO, ze po zalogowaniu sie do swojego konta mam
Rachunki - brak
Karty - brak

i musze leciec do oddzialu, bo inaczej BEDA NALICZAC OPLATY!

Szukam skutecznego rozwiazania/pisma, dzieki ktoremu bede mogl za jednym zamachem
1. Zamknac WSZYSTKIE rachunki w danym banku
2. Zamknac WSZYSTKIE karty w swoim banku
3. Wykreslic WSZYSTKIE swoje dane (jak mniemam, wtedy mozliwosc zalogowania zniknie)
4. Wykreslic WSZYSTKIE zgody marketingowe.

Przydaloby sie o tym napisac osobny tekst, bo pewnie duzo osob jest nieswiadoma co tak na prawde na ich bylych rachunkach moze sie jeszcze dziac.

Darek M. pisze...

Z BNP Paribas też miałem problem. Zamykałem konto trzy razy :D Na szczęście miałem potwierdzenie złożenia dyspozycji zamknięcia konta. Po kilku miesiącach zauważyłem, że wciąż przychodzą maile od banku wraz z naliczoną opłatą. Złożyłem więc reklamację, ta została uznana, ale ... nadal było to samo. Druga reklamacja już poskutkowała.

@nemesis
Powinno wystarczyć wypowiedzenie umowy ramowej z bankiem, ew. umowy o usługi bankowości elektronicznej.

Markx Markx pisze...

BNP Pariba najgorszy bank z wszystkich, ktore obskoczylem

MarkX pisze...

Cos takiego wystarczy?

"Zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. /Dz. U. Nr 101, poz. 926 z 2002r./
o ochronie danych osobowych, wycofuje zgodę na przetwarzanie oraz przekazywanie innym podmiotom prawnym i osobom fizycznym, moich danych osobowych znajdujących się
w Waszych bazach danych. Jednocześnie żądam wykreślenia swoich danych osobowych
z Waszych zasobów. Ponadto wypowiadam umowę o usługi bankowości elektronicznej (zamknięcie wszelkich kanałów dostępu). Proszę również o zamknięcie wszelkich kart płatniczych, przypisanych do mojego rachunku.
"

Darek M. pisze...

Ja bym napisał wypowiedzenie umowy, a dopiero na koniec dopisał regułkę od wycofania zgód marketingowych.

Anonimowy pisze...

aktualizację proszę - PKO BP nie pobiera opłaty za zlikwidowanie konta w okresie 90 dni od otwarcia - było to w dawnych umowach, w obecnych ani słowa o tym

x666 pisze...

Jak to jest z tymi 90 dniami? Kilka dni temu złożyłem wypowiedzenie i nic o 90 zł nie było mowy. Za kartę mają za to pobrać proporcjonalnie za część miesiąca chyba, że wydam jeszcze te 300 zł.
Pamiętam, że opłata za zamknięcie przed 90 dniami była rok temu jak miałem Inteligo.

Darek M. pisze...

Muszę odświeżyć wpis. Już od jakiegoś czasu nie ma tego zapisu.

Maja pisze...

Prawie dwa lata temu poszłam do oddziału Getin Banku zamknąć ROR, Pan sprawdził saldo i potwierdził na piśmie, że jest zerowe.Byłam pewna, że jeśli w ciągu 30 dni się nie odezwa to konto zostaje zamknięte.Po prawie 2 latach dostaję pismo o zmianie regulaminu ROR, zaskoczona dzwonię na infolinię i dowiaduję się,że moje konto jest aktywne, wystąpił debet naliczony następnego dnia po złożonej dyspozycji zamknięcia + odsetki za debet naliczane co miesiąc.Pani w słuchawce nie wie dlaczego nie zostałam o tym fakcie poinformowana w żaden sposób, tylko przyjmuje moją reklamację i tyle.A ja teraz nie wiem dlaczego mam debet ponad 600zł + 200zł odsetek...co dalej?

Darek M. pisze...

Musisz złożyć reklamację w banku. Mam nadzieję, że masz potwierdzenie złożenia dyspozycji zamknięcia konta.

Maja pisze...

Mam dyspozycję podpisaną przez pracownika placówki Getin Bank, a reklamację złożyłam ustnie podczas rozmowy z konsultantem na infolinii. Zastanawiam się co zrobić jak bank rozpatrzy negatywnie moją reklamację, wpłacić 800zł czy pisać pisma dalej???

Darek M. pisze...

Na razie bądź dobrej myśli. Czyli jak dobrze rozumiem to w dniu złożenia dyspozycji zamknięcia konta miałaś debet na koncie czy jak? Skąd aż tak duża kwota?

Maja pisze...

W dniu zamknięcia 14 grudnia miałam saldo zerowe, a jak poinformowała mnie wczoraj konsultantka, że 15 grudnia naliczony został debet 600 zł jakieś rozliczenie (robiłam operacje kartą i pewnie rozliczyło sie z opóźnieniem, ale dlaczego nie zablokowali środków na rachunku?i bank przy zamykaniu tego nie widział?)

Prześlij komentarz