poniedziałek, 15 maja 2017 OPŁATY

Zmiana Regulaminu w T-Mobile Usługi Bankowe i możliwość wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym



Począwszy od 1 maja 2017 r. osoby nieposiadające produktów kredytowych w T-Mobile Usługi Bankowe nie mogę już korzystać z 5% moneyback od płatności kartą. 

11 maja 2017 r. T-Mobile Usługi Bankowe wysłał maile informujące o zmianie regulaminu obsługi produktów. Stała czytelniczka Anna (wielkie dzięki za cynk ;-)) zauważyła, że końcu maila jest informacja o prawie do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat związanych z wypowiedzeniem umowy.

→ Zobacz też: Ranking Darmowych Kont Osobistych - maj 2017 r.


400 zł do darmowego Konta Optymalnego

Załóż darmowe Konto Optymalne, spełnij warunki promocji i zgarnij nawet 400 zł premii!


Promocja trwa do wyczerpania puli 1000 założonych kont!



Zmiana Regulaminu obsługi produktów T-Mobile Usługi Bankowe


Otrzymuję od Was wiele pytań na temat tego, jak wypowiedzieć umowę po otrzymaniu ostatniej premii, bez ponoszenia opłat za kartę lub obsługę konta.

Od 1 maja 2017 r. nastąpiły duże ograniczenia w programie 5% moneyback, o czym pisałem tutaj.

Ze zwrotu korzystać mogą już wyłącznie osoby posiadające produkt kredytowy w T-Mobile Usługi Bankowe.

Jeśli nadal chcecie korzystać ze zwrotu to możecie jeszcze spróbować zaaplikować o kartę kredytową.

Jeśli jednak nie chcecie zakładać karty kredytowej, to z pomocą przychodzi nam sam bank ogłaszając zmianę regulaminu obsługi produktów ;-) Na końcu maila informującego o zmianach z 11 maja 2017 r. mamy następujący zapis:
Przypominamy, że zgodnie z Regulaminem obsługi produktów T-Mobile Usługi Bankowe przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat związanych z wypowiedzeniem Umowy lub opłat wynikających z proponowanych zmian przed datą proponowanego wejścia w życie zmian. 
W przypadku, gdy zgłoszą Państwo sprzeciw w zakresie określonego produktu lub określonej Umowy, ale nie dokonają Państwo wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian, bez ponoszenia opłat związanych ze zgłoszonym sprzeciwem lub opłat wynikających z proponowanych zmian. 
Niestety okazuje się, że sprawa nie jest taka prosta, jak wynika z powyższych zapisów. Problemem jest posiadanie karty debetowej do karty, przez którą według pracowników banku, dyspozycja wypowiedzenia umowy może zostać złożona po 14 dniach od zamknięcia kart debetowych. (Jeszcze postaram się otrzymać informację z banku, z czego wynika ten 14-dniowy okres).

Jak więc bezpłatnie zamknąć rachunki i całą umowę z T-Mobile Usługi Bankowe? Mamy tutaj dwie możliwości, zależnie od typu posiadanego rachunku.


Jak zamknąć Konto Freemium bez ponoszenia opłaty?

Tutaj sprawa jest stosunkowo prosta. Aby nie ponieść opłaty do konta wystarczy zamknąć kartę do konta.

W tym celu po zalogowaniu do bankowości elektronicznej wybieramy -> Rachunki -> Karty. Po rozwinięciu menu wybieramy "Zmień status karty":

Teraz możemy nadal korzystać z konta bez karty za darmo lub po 14 dniach złożyć dyspozycję wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym.


Jak zamknąć Konto Premium bez ponoszenia opłaty?

W przypadku Konta Premium sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Wszystko za sprawą warunku zwolnienia z opłaty 18,90 zł za prowadzenie konta.

Wyjścia są trzy:
  • Postąpić jw. w przypadku konta Freemium. Niestety nie mamy 100% pewności, że bank nie pobierze opłaty za maj (zamykając kartę dzisiaj, wypowiedzenie będzie można złożyć po 14 dniach, tj. 30 maja 2017 r.). 
  • Zapłacić kartą 500 zł, po czym zrezygnować z karty i złożyć wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym
  • Zamienić typ rachunku na Konto Freemium, po czym złożyć wypowiedzenie rachunku.


Dokumenty / linki:



32 komentarze :

Jerzy pisze...

11 maja 2017 r.? Chyba jakiś błąd z datą. Był czas do 30 kwietnia z taką opcją a nie teraz.

Darek M. W. pisze...

Żaden błąd, po prosty tyle jest tych zmian, że każdy może się pomylić ;-)
Do 30.04 był czas na złożenie sprzeciwu do zmian w tabeli opłat i prowizji oraz regulaminu promocji zwrotu 5% za zakupy (link do wpisu na tamten temat masz we wpisie).

Natomiast w mailu z dnia 11 maja i tym samym w dzisiejszym wpisie chodzi o zmianę Regulaminu obsługi produktów T-Mobile Usługi Bankowe.

Anonimowy pisze...

Ale jeżeli chodzi o freemium to nadal obowiązuje zasada że jak wydam kartą 200 zł to nie pobiorą opłaty za kartę i konto?

Darek M. W. pisze...

W warunkach obu kont się nic nie zmienia. Zmienia się regulamin obsługi produktów. Nie ma już 5% moneyback (o ile się nie ma pożyczki lub karty kredytowej), więc zmiana regulaminu daje możliwość wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym.

Anonimowy pisze...

Można wypowiedzieć umowę przez internet czy wysyłamy wypowiedzenie pocztą i na jaki adres

Anonimowy pisze...

No właśnie, po tych wszystkich ostatnich zmianach w TM UB, już nic mnie tutaj nie trzyma. Było to świetne konto z darmowym wszystkim, w tym darmowymi przelewami natychmiastowymi. Teraz mam konto w Idea Bank i odkrywam, że niepotrzebnie miałem opory przed jego założeniem. Łatwo zarządzać lokatami a konto z kartą i bankomatami za darmo bez warunków. Szkoda trochę tego 5% moneyback, bo fajna premia wpadała co miesiąc, no ale co zrobić, nie ma się co przywiązywać, w końcu to nie domowy zwierzak tylko bank :D

Anonimowy pisze...

Żegnaj TMUB. Fajnie było.

Trejdu pisze...

Co chwila coś się zmienia w bankowości i zwykle niestety na gorsze.

Anonimowy pisze...

Darku, czy zamykajac kartę do konta freemium, a zostawiajac samo konto nie pobiora oplaty za karte w przypadku braku transakcji karta na kwote 200zł?

Anonimowy pisze...

hej Darek
rozumiem ze wprzypadku gdy mam premium ( i karte kredytowa - aby miec dalej moneyback) -> z debetowka moge postopic jak w artykule? ->> W tym celu po zalogowaniu do bankowości elektronicznej wybieramy -> Rachunki -> Karty. Po rozwinięciu menu wybieramy "Zmień status karty" -> zamknieta

Anonimowy pisze...

Jeśli zostajesz w T-mobile bankowe i masz u nich kartę kredytową, debetówkę warto trzymać do wypłat i wpłat bankomatowych (kredytówką tego czynić nie radzę ze względu na prowizje).

Darek M. W. pisze...

Co do tego miesiąca to ciężko powiedzieć, bo karta będzie aktywna powiedzmy przez połowę miesiąca.

Jak masz kartę kredytową to oczywiście kartę debetową możesz zamknąć, tylko wtedy nie wyciągniesz pieniędzy z bankomatu, gdzie nie ma BLIK'a.

Anonimowy pisze...

@Darek M
...we wpisie jest informacja, iz cyt: "dyspozycja wypowiedzenia umowy może zostać złożona po 14 dniach od zamknięcia kart debetowych".
A teraz fakt z dnia wczorajszego! Zamkniecie karty 15.05 oraz automatyczne zlozenie sprzeciwu do zmian regulaminowych i jednoczesne wypowiedzenie umowy rachunku w trybie natychmiastowym. Odpowiedz banku:
Witam serdecznie,
dziękuję za przesłane zgłoszenie.
W nawiązaniu do korespondencji uprzejmie informuję, że Pana dyspozycja zamknięcia rachunku została przyjęta do realizacji.
Rachunek zostanie zamknięty w trybie natychmiastowym.
Jeżeli miałby Pan dodatkowe pytania dotyczące wypowiedzenia umowy zapraszam serdecznie do ponownego kontaktu z bankiem. Jednocześnie zachęcam do skorzystania z oferty T-Mobile Usługi Bankowe w przyszłości"

Wynika z tego, iz sama dyspozycja moze byc zlozona nawet w tym samym dniu i zostanie przyjeta do realizacji.
Problem polega na tym, ze pomimo przyjecia zlecenia rachunek nadal jest aktywny i nie zostal zamkniety w trybie natychmiastowym.
Najpradopodobniej chodzi wlasnie o te 14dni, ktore Darek wskazal we wpisie i bylbym bardzo bardzo wdzieczny blogerowi gdyby wyciagnal od nich (jak obiecal we wpisie ;) z czego wynikaja takie manewry???
Pzdr, Miki

Anonimowy pisze...

Zróbcie prosze art.nt.co zmieniło się w TMUB w związku z nowym regulaminem, który obowiązywać będzie od 15 lipca 2017r.

Darek M. W. pisze...

Odpowiedź banku jest następująca
"Posiadam informacje, że okres wypowiedzenia jest to wewnętrzna procedura banku."

Jak zapytałem jak się to ma do pisma wysyłanego przez bank do klientów to nastała cisza i odpowiedź, żeby się powołać na to pismo podczas kontaktu z bankiem.

Anonimowy pisze...

@Darek M
Czyli w/g ich kretynskiego myslenia kazdy kto bedzie skladal tego rodzaju wypowiedzenie ma sie powolywac na pismo, ktore otrzymal czytelnik jednego z blogow?
Co to w ogole znaczy wewnetrzna procedura banku? To wszystko powinno byc bezwzglednie uscislone! To jest ewidentne naduzycie. Ktos chyba jednak powinien dostac porzadnie w pysk (najlepiej od UOKiK'u albo KNF).
Sam zauwaz, ze w pewnym momencie w trakcie rozmowy sie "zawiesili".
Doskonale zdaja sobie sprawe, ze manewry sa nie do konca czyste.

Darek M. pisze...

Jaki jeden czytelnik. Każdy klient TM UB dostał to pismo. Zgadzam się z Tobą. Pracownicy sami nie wiedzieli co powiedzieć...

Anonimowy pisze...

@Darek
Ok ok, nie zrozumialem do konca Twojego wpisu ;) Chodzilo Ci o pismo ze zmianami w regulaminie ktore faktycznie wiekszosc dostala, a ja mialem na mysli pismo ktore zacytowalem powyzej (jako odpowiedz na zlozenie wypowiedzenia).
Stan aktualny sprzed kilku minut po odswiezeniu profilu (rachunek PREMIUM fizycznie zamkniety). Widac "mocne przyszczekanie" dalo wymierny efekt.
Wyobraz sobie, ze wypowiedzenie wlasnie rachunku PREMIUM (nawet w trybie natychmiastowym) skladasz pod koniec miesiaca majac przekonanie, ze tryb natychmiastowy jest faktycznie trybem natychmiastowym, a bank centralnie bez Twojej wiedzy po chmasku przedluza ten proces o kilkanascie dni do kolejnego miesiaca.
Karta obligatoryjnie rzecz jasna zostala zamknieta przed zlozeniem wypowiedzenia i klient bedac przekonany, ze zamkniecie nastapi w trybie natychmiastowym nie widzial sensu w dokonywaniu platnosci na kwote min 500pln.
Jak sie nie trudno domyslec ostatniego dnia miesiaca bank obciaza klienta za brak wykonanych min platnosci i biznes kreci sie dalej, a nieswiadomy klient placi jak za zboze.
"Piekny i cwany" mechanizm dla mniej rozgarnietych klientow.
Szkoda slow....

Anonimowy pisze...

Nigdzie nie ma napisanego (bynajmniej nie znalazłem) jak wygląda sprawa z kartą do konta premium. Miałem dwa konta, drugie zamknąłem, kartę do niego również, przekształciłem na freemium, wszystko początkiem maja. Zostawiłem pierwsze konto i kartę do niego. Mam też kartę kredytową. I pytanie: czy aby otrzymywać 25zł muszę debetową kartę zostawić czy mogę ją zamknąć? Czy jak zostawię to nie naliczą mi dodatkowych opłat? Planuję płacić tylko kredytową na 500zł by był zwrot. Wdziećzny będę za odpowiedź.

Anonimowy pisze...

Zwykla karta do PREMIUM moze byc zamknieta, nie ma obowiazku jej posiadania, a transakcje mozesz wykonywac kredytowka.
Nawet jesli zwykla debetowke zostawisz, a zrobisz platnosci kredytowka to nie bedzie zadnej oplaty do PREMIUM i przynajmniej bedziesz mial mozliwosc bezplatnych wyplat z bankomatow i dostep do wplatomatow ;)
Jasne?

Darek M. W. pisze...

@up up
Kartę do konta możesz zamknąć. Kredytowa wystarczy do otrzymywania moneyback.

Anonimowy pisze...

Witam proszę o konkretna odp,
1.Miałem dwa konta premium, dziś zmieniłem na fermmium, za maj zostanę obciążony oplata jak za konto premium ????
2.Kiedy zamknąć konto? jest ten okres ze skutkiem natychmiastowym?

Darek M. W. pisze...

1. Jeśli są to już konta Freemium i nie masz do nich kart, to nie zapłacisz za prowadzenie konta.
2. Do dnia wejścia w życie nowych zmian dzwoniąc na infolinię.

Anonimowy pisze...

A jeśli są to konta premium z kartami i złożysz wniosek o zamknięcie konta w trybie natychmiastowym w związku ze zmianą regulaminu konta ? Będą opłaty czy nie Darku?

Anonimowy pisze...

Jeśli nie wiesz , to napisz po prostu ,że nie wiesz.

Darek M. W. pisze...

@up up
Kilku konsultantów nie umiało odpowiedzieć na to pytanie. Żona ostatecznie przekształciła konto Premium we Freemium (karta wcześniej zamknięta) i złożyła wypowiedzenie z 30 dniowym okresem rozliczeniowym.

Także na razie tylko jednej osobie udało się przed upłynięciem tajemniczego 14-dniowego okresu.

Trejdoo pisze...

Najbardziej irytujący są konsultanci, którym się tłumaczy, że chce się zrezygnować z ich usług, a oni dalej przekonują, czemu to konto jest najlepsze.

Anonimowy pisze...

U mnie wyglądało to tak. Wpierw zamknąłem kartę ina infolinii zmieniłem konto na Freemium. Następnie przez bankowość internetową wysłałem wypowiedzenie konta w trybie natychmiastowym. Wszystko jednego dnia. Konto zostało zamknięte następnego dnie bez żadnego 14 dniowego okresu. U żony tak samo.

Darek M. W. pisze...

@up
Super! Trochę mnie to dziwi, bo jak zmieniałem typ konta to musiałem zaakceptować regulamin (z rozmowy wywnioskowałem, że ten nowy). W takim razie mamy najlepszą metodę, jak ktoś już nie chce konta.

Anonimowy pisze...

Darek,

A gdy otrzymałem juz 12 zwrotów po 25 zł czyli korzystam juz przez 12 m-cy z moneybacka to czy majac karte kredytowa dalej będę otrzymywac zwrot 25 zł i ewentualni ejak długo :)

Darek M. W. pisze...

Wydaje mi się, że premia będzie naliczana przez kolejne 6 miesięcy licząc od transakcji wykonanych w maju lub w miesiącu otwarcia karty (jeśli otwarta później).

Getbacks pisze...

powiedzcie jak się wam w ogóle sprawdza to konto w tmobilu? warto zakładać czy nie?

Prześlij komentarz